Nieuw 'MarTech' overzicht
- Erik Hartman
- 13 minuten geleden
- 1 minuten om te lezen
Onlangs verscheen de nieuwste 'Martech Stack Vendor Map' van Real Story Group. Met meer leveranciers, een nieuwe 'lijn' en nieuwe inzichten. Dit overzicht gebruik ik vaak om een beeld te krijgen van de markt voor tools in digitale communicatie en marketing.

De consultants van Real Story Group zijn echt onafhankelijk en hebben decennialange ervaring in het analyseren van digital marketing tools. Ze noemen meer tools dan andere bureaus en brengen ook verbindingen aan.
Hun overzicht in de stijl van de Londense metromap loopt over diverse lijnen zoals web content & experience management (WCM), digital asset management (DAM), customer data platforms (CDP), omni-channel content platforms en heeft als nieuwste lijn: 'AI for marketing'.
MarTech blijft in beweging
Tony Byrne, oprichter van RSG over dit nieuwe overzicht: "MarTech-marktplaatsen zijn gefragmenteerder dan ooit. Er komen regelmatig levensvatbare nieuwe leveranciers op de markt, maar de oude garde houdt, op enkele uitzonderingen na, nog steeds stand. Anders gezegd: je hebt meer keuze dan ooit."
De kaart weerspiegelt ook andere trends. DAM- en WCM-technologie verschuiven naar nieuwe rollen. De CDP-markt groeit .... en krimpt. Sommige markten worden warmer, andere kouder.
Laat je bijpraten op Tony's webinar
Over dat alles heeft Tony veel te zeggen in een snel webinar over deze nieuwe editie van de kaart in een webinar op 30 april. Registratie voor het webinar is open.
Lees het LinkedIn-artikel 2025 MarTech Subway Map van Tony Byrne.
Comments